۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
جهش تولید با مشارکت مردم
بازی برد - برد برای صاحبان صنایع و دولت
مشوق‌های ویژه شرکت ملی گاز برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های ذخیره‌سازی سطح‌الارضی/ بازی برد - برد برای صاحبان صنایع و دولت
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، مهندس سیدمحمود هاشمی درباره اقدامات شرکت گاز استان خراسان شمالی به‌منظور عمل به مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: این شرکت برای بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای اداری، تجاری و گردشگری اقدام کرده است و با بهینه‌سازی 217 واحد موتورخانه در این استان تاکنون به اتمام رسیده است
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، مهندس سیدمحمود هاشمی درباره اقدامات شرکت گاز استان خراسان شمالی به‌منظور عمل به مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: این شرکت برای بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای اداری، تجاری و گردشگری اقدام کرده است و با بهینه‌سازی 217 واحد موتورخانه در این استان تاکنون به اتمام رسیده است.

 شرکت ملی گاز ایران و اقدام‌های ماندگار

هاشمی از صرفه‌جویی سالانه حجم زیادی از  گاز طبیعی با بهینه‌سازی موتورخانه خبر داد و اعلام کرد می‌توان از این حجم صرفه‌جویی در بخش تولید و دیگر بخش‌ها بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پایداری شبکه‌های گاز طبیعی گفت: وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران طرح‌های اولویت‌دار را به‌ صورت شیوه‌نامه ابلاغی وزیر نفت در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی توضیح داد: یکی از این طرح‌ها ساخت واحدهای اس‌ان‌جی است که از ترکیب مناسب گاز مایع (ال‌پی‌جی) با هوا به‌دست می‌آید و می‌تواند جایگزین گاز طبیعی شود.

هاشمی ادامه داد: دومین فرآیند سرمایه‌گذاری تعریف ‌شده این است که گاز طبیعی را به‌طور سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده‌شده) در مخازنی نگهداری و در زمان‌های مورد نیاز از این ذخایر انرژی صنایع و مراکز کشور را تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: سومین طرح ابلاغ‌شده هم طرح مینی‌ال‌ان‌جی و ذخیره و تبدیل آن به گاز طبیعی است که امکان سرمایه‌گذاری برای پیشبرد این طرح برای همه سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع که ممکن است در فصل‌های سرد با افت فشار و احتمالاً قطعی گاز روبه‌رو باشند، فراهم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی اعلام کرد: همه سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای صنعتی می‌توانند با ایجاد زیرساخت یکی از این طرح‌ها و ذخیره‌سازی انرژی در صنایع خود به‌ویژه در روزهای سرد سال از این انرژی خدادادی بهره‌مند شوند.

به گفته هاشمی، از سویی همه صنایعی که در این استان این طرح را اجرا کنند در روزهای سرد سال و اوج مصرف گاز (در صورت قطعی) می‌توانند با دریافت ال‌پی‌جی و تولید اس‌ان‌جی، سوخت مورد نیازشان را تأمین کنند.

وی گفت: حجم تولید اس‌ان‌جی نیز برحسب نیاز هر واحد صنعتی احصاء می‌شود و مقدار تولید هم به مقدار نیاز و توانایی زیرساخت‌های آنها بستگی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی یادآور شد: همه سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و آنها که دریافت انرژی برایشان مهم است می‌توانند با مراجعه به شرکت ملی گاز ایران و دریافت اسناد مناقصه طرح‌های اس‌ان‌جی، سی‌ان‌جی و مینی‌ال‌ان‌اجی با تشخیص کارشناسان صنعت گاز یکی از طرح‌های یادشده را اجرایی کنند تا در طول سال بتوانند سوخت مورد نیازشان را تأمین کنند.

هاشمی اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران نیز مشوق‌هایی را در قالب حواله رایگان برای همه سرمایه‌گذاران تعیین کرده که در سایت شرکت ملی گاز ایران درج شده است که منافعی برد - برد برای واحدهای صنعتی و تولیدی، شرکت ملی گاز ایران و تقویت تولید و اشتغال زایی می شود.



تاریخ:
1402/07/19
تعداد بازدید:
79
منبع:
جهش تولید با مشارکت مردم
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به شركت گاز خراسان شمالي ميباشد.
Powered by DorsaPortal