۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
جهش تولید با مشارکت مردم
افزایش بی سابقه مصرف گاز
افزایش بی سابقه مصرف گاز در استان خراسان شمالی
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از افزایش مصرف گاز طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، سیدمحمود هاشمی گفت: میزان مصرف گاز در 24 ساعت گذشته ( 25 آذرماه) 7 میلیون و 691 متر مکعب بوده که در مقایسه با روز گذشته حدود 9 درصد افزایش یافته است.

هاشمی در ادامه با بیان این‌که بیشترین میزان مصرف گاز در بخش خانگی است گفت: در شبانه روز گذشته 5 میلیون و 115 هزار متر مکعب گاز در بخش خانگی مصرف شده است و بنابراین از شهروندان درخواست می‌گردد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا شاهد پایداری جریان گاز در نقاط مختلف استان باشیم.

سیدمحمود هاشمی در ادامه در مورد گازبهای مشترکین گفت: مشترکین گاز خانگی در صورت کاهش مصرف، پاداش صرفه جویی دریافت خواهند کرد؛ مشترکین خانگی  که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر شود، به ازای هر یک درصد کاهش، مشمول پاداش صرفه‌جویی معادل 3 واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف 45 درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد.

وی تأکیدکرد: مشترکینی که در ماه‌های سرد سال، مصارف آن‌ها حداکثر 70 درصد الگوی متعارف مصرف باشد، گازبهای آن‌ها صد در صد رایگان خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: تعرفه مشترکین با مصرف متعارف که در سه پلکان اول قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و صورتحساب آن‌ها مشابه سنوات گذشته محاسبه خواهد شد ولی تعرفه مشترکین پرمصرف بخش خانگی که در پلکان 4 تا 10 قرار می گیرند، این افزایش مصرف به صورت پلکانی محاسبه شده و نرخ گازها از 30 تا 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد و برای پلکان های 11 و 12 قیمت هر متر مکعب به ترتیب 5  و 6 هزار تومان محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی ادامه داد: بر همین اساس، گازبهای مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی می‌باشند و مصرف آن‌ها در 3 پلکان اول قرار دارد رایگان خواهد بود.

هاشمی افزود: شرکت گاز خراسان شمالی با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی اثربخش و اجرای برنامه های آموزشی و تبلیغی مانند پروژه "سفیران انرژی" توانسته است گام های موفق در زمینه ترویج مصرف بهینه بردارد و مردم فهیم استان نیز با رعایت توصیه های شرکت گاز درخصوص مصرف بهینه، نقش مهمی در کاهش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی داشته اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به شروع فصل زمستان از همه مشترکین محترم خواست به منظور پایداری هرچه بیشتر جریان گاز و کاهش هزینه خانوار، ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و مناسب، در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را مد نظر قرار دهند.

masraf
تاریخ:
1401/09/27
تعداد بازدید:
155
منبع:
جهش تولید با مشارکت مردم
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به شركت گاز خراسان شمالي ميباشد.
Powered by DorsaPortal