۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مهار تورم و رشد تولید
نشست مدیران انرژی خراسان شمالی
برگزاری نشست مدیران انرژی خراسان شمالی با اصحاب رسانه
نشست خبری مدیران عامل شرکت های گاز، پخش فراورده های نفتی و برق خراسان شمالی با موضوع مدیریت انرژی در روز 22 آذر به میزبانی شرکت گاز خراسان شمالی برگزار شد.

نشست خبری مدیران عامل شرکت های گاز، پخش فراورده های نفتی و برق خراسان شمالی با موضوع مدیریت انرژی در روز 22 آذر به میزبانی شرکت گاز خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، نشست خبری مشترک با حضور مدیران انرژی استان، حسن رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی و مجتبی شکوری مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی خراسان شمالی و علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اصحاب رسانه به میزبانی شرکت گاز برگزار شد. که هدف از برگزاری این نشست خبری، افزایش هماهنگی و همدلی در بین دستگاههای متولی در زمینه انرژی است.

میربلوکی ضریب نفوذ گازرسانی شهری را 100 درصد و روستایی را 99.8 درصد و نیز تعداد مشترکین گاز استان را  342 هزار مشترک اعلام کرد. و سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از 70 درصد اعلام نمود. همچنین در این استان به 877 صنعت گازرسانی شده و گازرسانی به 15 صنعت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که در این حوزه شرکت گاز استان رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب نمود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: اکنون مصرف روزانه گاز خانگی در استان حدود پنج میلیون متر مکعب است  که بیش از 50 درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده است. و صرفه جویی در مصرف گاز را یک ضرورت بوده، تا انرژی بیشتری به بخش صنعت تخصیص یابد. در حال حاضر 342 هزار مصرف کننده در این استان وجود دارد که اگر هر یک از آن ها به اندازه یک متر مکعب در شبانه روز صرفه جویی گاز داشته باشند می توان معادل میزان مصرف گاز کارخانه سیمان در فصل زمستان را تامین نمود.

وی در ادامه از گازرسانی به پاسگاه های مرزی استان نیز خبر داد و گفت: تاکنون به 22 پاسگاه مرزی گازرسانی شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده باید به شش پاسگاه دیگر نیز گازرسانی انجام شود.

وی افزود:  روستاهای دارای جمعیت بالای 20 خانوار که دارای کد روستایی بوده و هزینه گاز رسانی به آنها در سقف هزینه قانونی قرار دارد گاز رسانی خواهند شد. میربلوکی خاطرنشان کرد: برخی از محلات و سکونت گاه ها در استان فاقد کد روستایی هستند که امکان گازرسانی وجود ندارد اما این شرکت در حال پیگیری است تا مجوزهای لازم را برای این محلات که فاصله بیشتر از دو کیلومتر با شبکه گاز ندارد، اخذ کرده و امر گازرسانی را برای آن ها انجام دهد.

وی در پایان اعلام نمود مصرف بهینه و درست از انرژی ( اعم از گاز، برق، و سوختهای مایع )  علاوه بر حفظ منایع و سرمایه های ملی و حفاظت از محیط زیست، موجب توسعه اشتغال و حفظ زنجیره تولید استان و کشورمی گردد . صرفه‌جویی در مصرف  انرژی با راهکارهای ساده همانند استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی، عدم استفاده از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی اندک، نصب پرده بر روی پنچره ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌کاری لوله‌های‌ آب گرم موتورخانه مرکزی، بستن خروجی کانال های کولر در زمستان، استفاده از نور و انرژی خورشید برای گرم کردن و روشن نمودن محیط  و ... میسر است.

neshastgasneshastgass
تاریخ:
1400/09/23
تعداد بازدید:
896
منبع:
مهار تورم و رشد تولید
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به شركت گاز خراسان شمالي ميباشد.
Powered by DorsaPortal