۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مهار تورم و رشد تولید
پیاده‌سازی سیستم هزینه‌یابی
پیاده‌سازی سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در شرکت گاز خراسان شمالی
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از پیاده‌سازی سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت ABCاز سال 1398خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از پیاده‌سازی سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت  ABCاز سال 1398خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، حسن رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در تشریح این خبر گفت: سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت یکی از روش‌های نوین هزینه یابی محصولات و خدمات  است که اطلاعات مفیدی درباره سهم هر یک از محصولات و خدمات در هزینه نهایی شرکت ارائه می‌نماید. همچنین این روش به مدیران کمک می‌نماید تا راههای ارتقاء عملکرد و اجرای استراتژی های سود‌آور را شناسایی نمایند. با استفاده از روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت می‌توان بهای تمام شده کالا و خدمات ارائه شده را تعیین نمود و از این طریق ضمن حذف فعالیت‌های زائد که تنها موجب ایجاد هزینه می‌شوند، خدمات بهتری به مشتریان ارائه نمود.

وی افزود: هزینه یابی بر مبنای فعالیت یک رویه هزینه یابی است که بر اساس آن هزینه ها ابتدا به فعالیتها  تخصیص یافته و در مرحله بعد به میزان استفاده هر خدمت از فعالیتها، به خدمات و محصولات سرشکن می شود که از سال 1398 هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکت گاز خراسان شمالی در حال انجام است.

میربلوکی در پایان گفت: در راستای پیاده سازی هزینه یابی؛ کمیته اصلی و کارگروههای تخصصی و بومی سازی فعالیتها تشکیل شد که ضمن شناسایی فعالیت های اصلی، با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات و خدمات، استفاده بهینه از منابع موجود فراهم شد و  نیز با استفاده از تجزیه و تحلیل گزارش های خروجی سامانه الماس  فعالیتهای موازی، اضافی، و فاقد ارزش افزوده در جهت بهبود عملکرد شرکت گاز خراسان شمالی حذف گردیده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: انجام فعالیت گازرسانی با حمایت واحد های مالی؛ پشتیبانی و ستادی بوده و رسیدن به پوشش 100 درصدی گازرسانی شهری و بیش از 99 درصدی روستایی با همدلی تمامی همکاران و به ویژه امور مالی این شرکت است و صمیمانه قدردان زحمات این عزیزان هستم.

تاریخ:
1400/04/13
تعداد بازدید:
410
منبع:
مهار تورم و رشد تولید
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به شركت گاز خراسان شمالي ميباشد.
Powered by DorsaPortal