۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
جهش تولید با مشارکت مردم
نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز
جشن پایان گازرسانی در خراسان شمالی
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: در دهه فجر امسال، جشن پایان گازرسانی در استان را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: در دهه فجر امسال، جشن پایان گازرسانی در استان را خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، حسن رضا میربلوکی در نشست خبری روز دوشنبه ششم بهمن اظهار کرد: در حال حاضر تمامی 24 شهر و 746 روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند و ضریب نفوذ گاز در استان 99 درصد است که در این شاخص نیز از میانگین کشوری بالاتر هستیم و همچنین ضریب بهره مندی از گاز 100 درصد است و هیچ روستایی در استان وجود ندارد که با داشتن قابلیت گازرسانی فاقد گاز باشد.

حسن رضا میربلوکی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی در زمینه گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و این استان در ردیف استان های سبز است و هم اینک 332 هزار مشترک گاز در استان وجود دارد و در چند سال اخیر هر سال بالغ بر 10 هزار مشترک به تعداد مشترکان استان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی ظریب نفوذ گاز طبیعی 8/99 درصد بوده که این شاخص در کشور 87 درصد است، گفت: از 755 روستای دارای قابلیت گازرسانی 743 روستا گازدار شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی  از مشکلاتی که از سال 95 در دست پیگیری است و هنوز به نتیجه نرسیده، در رابطه با تعیین تکلیف محلات و سکونت های بالای 20 خانوار در شهرستان رازو جرگلان است که فاقد کد روستایی هستند و براساس قانون اجازه گازرسانی به آنها را وجود ندارد که حدود دو هزار و 500 خانوار هستند.

وی با بیان اینکه در ابتدای تشکیل دولت یازدهم 390 مورد از صنایع کوچک و بزرگ استان گازدار بوده و تا پایان دی ماه سال جاری این شاخص به 850 مورد رسیده است، یادآورشد: در این مدت تعداد جایگاه های CNG نیز از 29 مورد به 34 فقره و تعداد گازرسانی به شهرک های صنعتی و نواحی مختلف نیز از 12 مورد به 15 فقره افزایش یافته است.

میربلوکی عنوان کرد: در راستای اهداف استراتژیک تامین پایدار گاز ورودی و به منظور پایداری در گازرسانی و رشد حجم جایگزینی در صنعت گاز و طرح توسعه ای کارخانه آلومینای جاجرم، و همچنین افت فشار در این شهرستانها در فصل زمستان، برای پاسخگویی به رفع نیاز شهرستان های گرمه و جاجرم اجرای خط انتقال به قطر 16 اینچ و طول 57 کیلومتر و منشعب از خط انتقال 42 اینچ میامی به دشت با اعتبار 60 میلیارد تومان در حال اجرا است و تاکنون 77 درصد از پروژه خط انتقال گرمه و جاجرم اجرایی شده است، و ادامه این پروژه در سال آینده پیگیری خواهد شد و با تکمیل آن، محدودیت گازی کمتری به کارخانه آلومینا داده می شود.

میربلوکی با بیان اینکه گاز طبیعی 82 درصد از سبد انرژی استان را شامل می شود، افزود: برق با چهار درصد، بنزین با پنج درصد و سایر فرآورده های نفتی هم با 9 درصد در سبد انرژی استان جای دارند.

میربلوکی مصرف گاز در استان را 2 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان 1 میلیارد متر مکعب مرتبط به نیروگاه استان است.

neshast
تاریخ:
1399/11/08
تعداد بازدید:
740
منبع:
جهش تولید با مشارکت مردم
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به شركت گاز خراسان شمالي ميباشد.
Powered by DorsaPortal